Efektywność wynagrodzeń handlowców

 Praca handlowca wydaje się z pozoru łatwa do zmierzenia. Wystarczy policzyć ilość sztuk czy wartość sprzedaży aby mieć wgląd w osiągnięcia sprzedawców. Jednakże te pozornie proste miary nie mówią nam zbyt wiele na temat faktycznych korzyści z zatrudniana handlowców. O rzeczywistej wartości pracowników decyduje końcowy zysk jaki przynoszą oni firmie czyli relacja nakładów jakie poniosło przedsiębiorstwo w zawiązku z zatrudnieniem pracownika i korzyści jakie on wypracował. Do najczęściej stosowanych miar efektywności nakładów na wynagrodzenia handlowców należą: Compensation Cost of Sales (CCOS), analiza PAR, analiza spójności czy analiza wskaźnikowa. Jednak niezależnie od tego jakich wskaźników użyjemy zawsze warto pamiętać, że analizy wewnętrzne informujące nas o skuteczności naszych pracowników to tylko cześć sukcesu. Równie ważne są bowiem porównania zewnętrzne z konkurencją, które z kolei informują nas o tym jak nasi pracownicy wypadają na tle innych firm.




Prowadzący

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter – otrzymuj więcej informacji o kongresie
Z Z